Een nieuwe bestelportal in 3 weken

RCCS

Wat doe je als je de kans krijgt om duizenden klanten erbij te krijgen? Maar daarvoor wel je online dienstverlening naar een hoger niveau moet tillen in een paar weken?

Dit was exact de uitdaging waar waardetransportbedrijf RCCS voor stond toen SecurCash failliet ging. George Rietbergen, CEO, greep deze kans met twee handen aan. De klanten van SecurCash waren echter gewend om al hun cash-gerelateerde zaken online te regelen. Het bestellen van munten en briefgeld voor de kassa’s van grote bouwmarkten bijvoorbeeld. En natuurlijk het veilig ophalen van cash uit de kluis. Met een deadline van slechts drie weken klopte RCCS aan bij acato.

Onder druk wordt alles vloeibaar

 

Om de bestelportal binnen de ambitieuze tijdlijn geschikt te maken voor gebruik door de nieuwe klanten van RCCS, hebben we samen de verschillende klantscenario’s onder de loep genomen. Als de druk hoog genoeg is blijken er verrassend veel eisen toch wel een paar weken te kunnen wachten. Een design dat aansluit bij het merk? Kan later. Een optimale gebruikersbeleving? Kan later. Supersnelle performance? Je raadt het al.

De eerste versie van de portal deed precies dat wat het moest doen; het bestellen van munten, briefgeld en waardezegels. En het aanvragen van waardetransport van sealbags met geld uit de winkelkluis.

Van minimum viable product naar minimum lovable product

 

Met een werkend product en de grootste druk van de ketel verschoof de focus naar een optimale gebruikersbeleving. Net als een particulier die bezig is met mobiel bankieren wil een filiaalmanager ook niet voor een onaangename verrassing komen te staan. We hebben processen versimpeld waardoor fouten maken praktisch onmogelijk geworden is. Een clean en robuust ontwerp brengt visuele rust en heldere teksten geven antwoord op die ene vraag die je misschien nog had.

Onverwacht goed

 

Helene Moens, implementatie manager bij RCCS, is enorm blij met het resultaat. Voor RCCS werkte zij in dezelfde branche met een andere portal. Acato heeft laten zien dat zij door goed te luisteren, de business begrijpen. De oplossing die samen met Acato is gerealiseerd overtreft haar verwachtingen en is zelfs mooier en intuïtiever geworden dan de voorgaande portal. “Met dit resultaat hebben we bewezen dat een kleinere, meer wendbare organisatie zoals RCCS de zaken kon overnemen en zelfs verbeteren".