Onze eigen stad Den Haag is rijk aan veel jonge bedrijven die strijden voor een betere wereld. Van duurzame brouwerij De Prael tot de analysetool Wattie, die de energieconsumptie van jouw gebouw monitort. Het koppelen van deze Haagse startups aan ervaren partners zoals Rabobank, dat is waar ImpactCity om de hoek komt kijken. ImpactCity brengt impact ondernemers, beleidsmakers, talent en investeerders in contact, zodat deze elkaar verder kunnen brengen. Eén groot Haags netwerk (’ecosysteem’) dat groei en impact mogelijk maakt.
Wanneer zo’n inspirerende partij aanklopt voor een nieuwe website, dan zeggen wij volmondig ja! Aan ons de taak om de nieuwe website + portal voor ImpactCity te bouwen die:
- Duidelijk communiceert welke diensten ImpactCity verleent aan startende en groeiende ondernemers.
- Bedrijven de mogelijkheid geeft om zichtbaar te zijn op het platform door zelf een profiel pagina aan te maken.
- Precies uitstraalt wat ImpactCity is: een organisatie die verbindt & impact faciliteert.
Door bestaande componenten te combineren met maakwerk, staat er een website waar impact ondernemers elkaar vinden in groei, succes en een betere wereld. Dat is nog eens impact maken!
Inspelen op de diverse doelgroep!
De wens van ImpactCity was om alle impact makers, van startups tot gerenommeerde bedrijven aan te spreken en informeren op de website. Best een uitdaging gezien de diverse doelgroep van ImpactCity. Hoe betrek je deze verschillende groepen en zorg je ervoor dat er op een ongeforceerde manier onderscheid gemaakt wordt?
We hebben dit opgelost door de doelgroepen als uitgangspunt te nemen op de homepage. De bezoeker kan hier zelf kiezen tussen ik ben een: “nieuwsgierige bezoeker” of “impact ondernemer”. Op basis van deze keuze veranderen de 4 onderstaande ingangen. Voor een nieuwsgierige bezoeker zijn andere zaken van belang dan voor een impact ondernemer. Hier speelt de website perfect op in!
Het vinden van de juiste match
De kracht van ImpactCity is het ecosysteem. Een netwerk dat bestaat uit bedrijven die startups & scale-ups helpen groeien. Dit kan op allerlei manieren: van het verschaffen van huisvesting in een hub tot het doen van een financiële investering. Om ervoor te zorgen dat de impact ondernemers de juiste partners vinden (en vice versa) kun je op de nieuwe website makkelijk zoeken en filteren op bedrijven.
Zo kan er onder andere gefilterd worden op: type organisatie, duurzame ontwikkelingsdoelen en financiering. Ben je als partner op zoek naar een startup die zich inzet voor het duurzame ontwikkelingsdoel: “ongelijkheid verminderen”? De nieuwe website filtert de startups, zodat iedereen een match vindt binnen het ecosysteem.
Als bedrijf zelfstandig aan de slag!
Om van het ecosysteem een zelfonderhoudend en groeiend systeem te maken, kan iedereen van startup tot partner een eigen pagina aanmaken op de website. Hoe? Door in te loggen in het portal op de website (binnenkort live). Leuk om te weten: we hebben deze portal geheel in WordPress gebouwd, want niet voor alle mijn-omgevingen hoeft een framework zoals Laravel ingezet te worden.
Nadat je een persoonlijk profiel hebt aangemaakt, kan deze gekoppeld worden aan een bedrijfspagina: het visitekaartje voor iedereen binnen het ecosysteem. Hier laten ondernemers zien wat ze in huis hebben en partners wat ze te bieden hebben.
Daarnaast worden ook de contactpersonen, opkomende evenementen en eventueel de hub getoond. En misschien was het je al opgevallen, maar de contactinformatie is alleen beschikbaar wanneer je ingeschreven bent bij ImpactCity. Een extra motivatie om je aan te melden!

Een volwassen website met impact
De nieuwe website straalt nog meer uit dat ImpactCity een serieuze verbinder is. Niet voor niets zijn grote partners zoals de Rabobank aangesloten! Wij kregen de vraag om het design te moderniseren en een volwassen professionele toon toe te voegen. Dit hebben we gedaan door een strak design waarin de schuine streep van ImpactCity als vormelement op verschillende plekken terugkomt op de website.
Om het geheel niet té zakelijk te laten ogen en ook visueel impact te maken op bezoekers, komt de groene kleur veel terug + is er gekozen voor grote statement buttons. ImpactCity mag dan uiterst professioneel zijn, maar is zeker niet braaf!
Wist je dat wij ook de website voor ImpactFest (het jaarlijks event van ImpactCity) hebben gebouwd? Bekijk deze hier!

Extra aandacht voor partners
Voor ImpactCity is het belangrijk om prominente partners, hun activiteiten en gerelateerd nieuws extra aandacht te kunnen geven. Deze zijn essentieel voor het bestaan en de groei van het ecosysteem. Daarom benut ImpactCity de mogelijkheid in het CMS om nieuwsberichten, evenementen en bedrijven uit te lichten. Zo kunnen de belangrijke partners op de website in de spotlight gezet worden.
Wat maakt de website van ImpactCity uniek?
- check Spreekt de doelgroepen specifiek aan en beweegt mee.
- check Een portal waarin leden een profiel maken & onderhouden.
- check Maakt impact op bezoekers op een professionele wijze.
- check Digitaal verlengstuk van het ecosysteem van ImpactCity.
Hoe hebben we het makkelijk gemaakt voor ImpactCity?
De nieuwe website maakt het voor iedereen binnen het ecosysteem makkelijker om contact te leggen en de juiste match te vinden. Daarnaast ontzorgt het portal ImpactCity door leden de mogelijkheid te geven om een persoonlijk profiel en bedrijfspagina aan te maken en up-to-date te houden. Zo kunnen nog meer impact ondernemers van Haagse bodem elkaar op weg helpen naar betere wereld!
Bekijk hier de website van ImpactCity: www.impactcity.nl
Meer weten over dit project?

Tom – Digital Producer
- call 070 322 9481
- email tom@acato.nl

Nellie – Art Director
- call 070 322 9481
- email nellie@acato.nl