Waar Haagse impact ondernemers elkaar vinden!

ImpactCity

Onze eigen stad Den Haag is rijk aan veel jonge bedrijven die strijden voor een betere wereld. Van duurzame brouwerij De Prael tot de analysetool Wattie, die de energieconsumptie van jouw gebouw monitort. Het koppelen van deze Haagse startups aan ervaren partners, dat is waar ImpactCity om de hoek komt kijken. ImpactCity brengt impact ondernemers, beleidsmakers, talent en investeerders in contact, zodat deze elkaar verder kunnen brengen. Eén groot Haags netwerk (’ecosysteem’) dat groei en impact mogelijk maakt. 

Wanneer zo’n inspirerende partij aanklopt voor een nieuwe website, dan zeggen wij zeker geen nee! Aan ons de taak om de nieuwe website + portal voor ImpactCity te bouwen die: 

 

  • Duidelijk vertelt wat ImpactCity doet en welke services ze verlenen aan ondernemers. 
  • Bedrijven de mogelijkheid geeft om zelfstandig een pagina te creëren en onderhouden.
  • Precies uitstraalt wat ImpactCity is: een serieuze partij die verbindt & impact faciliteert. 

 

Door onze Acato Designkit te combineren met maakwerk componenten, staat er een website waar impact ondernemers elkaar vinden in groei, succes en een betere wereld. Dat is nog eens impact maken!

Inspelen op de diverse doelgroep!

 

Bovenaan de wensen voor de nieuwe website stond: op een duidelijke manier laten zien wat ImpactCity is en voor haar verschillende doelgroepen kan betekenen. De doelgroep van ImpactCity is divers en iedereen zal zich aangesproken moeten voelen op de website. Hoe zorg je ervoor dat er op een ongeforceerde manier onderscheid gemaakt wordt?  

Deze uitdaging hebben we opgelost door de doelgroepen als uitgangspunt te nemen op de homepage. De bezoeker kan hier zelf kiezen tussen ik ben een: “nieuwsgierige bezoeker” of “impact ondernemer”. Op basis van deze keuze veranderen de 4 onderstaande ingangen. Voor een nieuwsgierige bezoeker zijn hele andere zaken interessant dan voor een impact ondernemer. Hier speelt de website perfect op in!

Het vinden van de juiste match

 

De kracht van ImpactCity is het ecosysteem. Een netwerk dat bestaat uit bedrijven die startups & scale-ups helpen groeien. Dit kan op allerlei manieren: van het verschaffen van huisvesting in een hub tot het doen van een financiële investering. Om ervoor te zorgen dat de impact ondernemers de juiste partners vinden (en vice versa) kun je op de nieuwe website makkelijk zoeken en filteren op bedrijven. 

Zo kan onder andere gefilterd worden op: type organisatie, duurzame ontwikkelingsdoelen en financiering. Ben je als partner op zoek naar een startup die zich inzet voor het duurzame ontwikkelingsdoel “10 ongelijkheid verminderen”? De nieuwe website filtert de startups, zodat iedereen z’n match vindt binnen het ecosysteem.

Als bedrijf zelfstandig aan de slag!

 

Om het van ecosysteem een zelfonderhoudend en groeiend systeem te maken, kan iedereen van startup tot partner een eigen pagina aanmaken op de website. Hoe? Door in te loggen in het portal op de website. Leuk om te weten: we hebben deze portal in WordPress gebouwd, want niet voor alle mijn-omgevingen hoeft een framework zoals Laravel ingezet te worden. 

Allereerst maak je na het inloggen een persoonlijke pagina aan, die je kunt koppelen aan een bedrijfspagina. Zo kan iedereen zien wie de contactpersonen zijn. Daarnaast laat de pagina ook de services zien, de mogelijkheid tot financiering en eventueel de hub waarin het bedrijf gevestigd is. En misschien was het je al opgevallen, maar de contactinformatie is alleen beschikbaar wanneer je ingeschreven bent bij ImpactCity.

Een volwassen website met impact

 

De nieuwe website moest nog meer gaan uitstralen dat ImpactCity een serieuze partij is. Niet voor niets zijn grote partners zoals de Rabobank aangesloten! Wij kregen de vraag om het design te moderniseren en hier een volwassen professionele toon aan toe te voegen. Dit hebben we gedaan door een strak design waarin de schuine streep van ImpactCity als vormelement op verschillende plekken terugkomt op de website. 

Om het geheel niet té zakelijk te laten ogen en ook visueel impact te maken op bezoekers, komt de groene kleur veel terug + is er gekozen voor grote statement buttons. ImpactCity mag dat uiterst professioneel zijn, maar is zeker niet braaf! Het maken van impact ook visueel tot uiting te laten komen, dat was de uitdaging. 

Wist je dat wij ook de website voor ImpactFest (het jaarlijks event van ImpactCity) hebben gebouwd? Bekijk deze hier!

Extra aandacht voor partners

 

Voor ImpactCity is het belangrijk om prominente partners, hun activiteiten en gerelateerd nieuws extra aandacht te kunnen geven. Deze zijn namelijk essentieel voor het bestaan en de groei van het ecosysteem. Daarom hebben we de mogelijkheid gecreëerd om onderdelen uit te lichten in het CMS. Zo heeft ImpactCity zelf de controle over de prioriteit en kunnen belangrijke partners in het zonnetje gezet worden. 

 

Wat maakt de website van ImpactCity uniek?

  • check Spreekt de doelgroepen specifiek aan en beweegt mee.
  • check Een portal waarin leden een pagina vullen & onderhouden.
  • check Maakt impact op bezoekers op een professionele wijze. 
  • check Digitaal verlengstuk van het ecosysteem van ImpactCity.

Op deze manier een next step maken in digitale ontwikkeling met een game is mooi. Boxx motiveert en stimuleert op een leuke manier. We hebben plannen genoeg voor het verder ontwikkelen van de functionaliteiten.”

Ron Molhuijsen - Manager Accountmanagement PostNL Retail

Hoe hebben we het makkelijk gemaakt voor ImpactCity?

 

De nieuwe website maakt het voor iedereen binnen het ecosysteem makkelijker om contact te leggen en de juiste match te vinden. Daarnaast ontzorgt het portal ImpactCity door leden de mogelijkheid te geven om een persoonlijke- of bedrijfspagina aan te maken en up-to-date te houden. Zo kunnen nog meer impact ondernemers van Haagse bodem elkaar op weg helpen naar betere wereld. En daar worden wij ook blij van! 

Bekijk hier de website van ImpactCity: www.impactcity.nl

Meer weten over dit project?