Klaar voor een enorme gebruikers toename

Electude, e-learning solutions

Een website die kan meegroeien

 

Electude is een aanbieder van e-learning oplossingen voor de automotive industrie. Wat in 1990 begon als een wens van twee studenten om het technisch onderwijs drastisch anders aan te pakken, is uitgegroeid tot een methode die op dit moment over de hele wereld wordt toegepast. Electude is inmiddels een gevestigde naam in deze branche. Wereldwijd worden monteurs en andere technici opgeleid met hun lesmateriaal. Ze hebben een enorme internationale afzetmarkt.

De verkoop van lesmateriaal wordt grotendeels door vertegenwoordigers gedaan. Daarnaast is een deel van de verkoop te danken aan docenten zelf door mond-tot-mondreclame. Om de schaalbaarheid te vergemakkelijken zijn we gaan onderzoeken hoe we de verkoop kunnen vergroten. Daarvoor hebben we het makkelijk en aantrekkelijk gemaakt om een gratis proefversie te downloaden. Dat maakt de drempel een stuk kleiner.

Hoe krijgen we dat Electude-gevoel in de website?

 

Bij Electude werken mensen die heel veel gevoel hebben voor het bedrijf. De urgentie om een andere manier van lesgeven (learning by doing) aan te kunnen bieden t.o.v. de traditionele manier (les in de schoolbanken) is groot, en dat willen we graag terugzien in de website! Electude is daarom een traject gestart om de identiteit verder aan te scherpen. Onze hulp werd daarbij ingeroepen om de vertaling te maken naar online. Hoe kan je een huisstijl herkenbaar vertalen naar een website? Wat betekent dat voor de navigatie, de animaties, maar ook hoe maak je gebruik van de prachtige video’s en andere content die Electude op de plank heeft liggen?

Let potential fly!

 

Voor Electude.com hebben we een nieuwe website ontwikkeld, van ontwerp tot technische realisatie. Een website die de juiste doelgroep aanspreekt en de passie van de mensen achter het bedrijf weerspiegeld. De website is intuïtief in gebruik, zodat je vindt wat je nodig hebt en geïnspireerd raakt om verder te kijken.

Door de hele website zie je een rode ‘swoosh’ terugkomen. Deze is ontstaan uit de E van het logo van Electude en beweegt als een vliegende streep door het beeld. De swoosh versterkt daarmee de tagline ‘Let potential fly’. Waarmee Electude wil weergeven hoe belangrijk het is om de leerling te laten groeien en boven zichzelf te laten uitstijgen.

De multilanguage website is gebouwd op basis van WordPress, waarbij Electude het beheer van content zelf in handen heeft.  Een resultaat waar we bij Acato trots op zijn en waar we Electude verder hebben geholpen richting de toekomst.

Het aantal free trial aanvragen is in de maand/maanden van de release van de website verviervoudigd. Hiermee lijken we goed op weg om het gestelde doel binnen no-time te halen!

Met een goede Support ondervang je de groei

 

Na de eerste livegang van de nieuwe website voor Electude.com is het aantal gebruikers enorm toegenomen. Dit werd nog eens versterkt door de gevolgens die covid-19 met zich meebracht begin 2020, daardoor werd thuiswerken en thuis studeren nog eens extra aangemoedigd. De gevolgen waren behalve positief, ook zodanig dat er een enorm druk ontstond op de support afdeling  van Electude. Die was zo enorm dat het noodzakelijk werd om de FAQ pagina eens flink op de schop te nemen. Met enkel een FAQ pagina, kon de stroom aan vragen van nieuwe gebruikers niet worden ondervangen. Tijd voor een echte goedwerkende Support omgeving, waarmee de bezoeker geholpen wordt en onzekerheden worden weggenomen.

We hebben onderzocht waar de meeste onzekerheden zitten in het proces, daarop hebben we een zoekmachine ontwikkeld die slim werkt en suggesties aanvult. Daarnaast kan je een keuze maken uit vragen voor leerlingen, leraren of admins, zodat je enkel de voor jou interessante informatie te zien krijgt. Een goede support pagina kan enorm veel druk wegnemen van je eigen mensen, die vervolgens weer tijd hebben om betere service te kunnen verlenen. We hebben Electude hier zichtbaar mee kunnen helpen. Dat maakt ons werk extra leuk!

 

 

Om mee te nemen

 

 

  • Met animaties krijg je emoties los
  • Een duidelijk doel helpt het proces
  • Een goede support pagina helpt je personeel én je klant

 

 

Meer weten over dit project?