9

Pakkende merkbeleving

We duiken samen met je in de essentie van je merk

Een goed product hebben is één ding, maar wil je echt het verschil maken? Dan zorg je voor een sterk merk. Een merk met een verhaal, een merk dat raakt. Zo onthouden mensen je beter en komen ze sneller in actie. Ga jij voor een merkbeleving die jouw doelgroep grijpt en niet meer loslaat? Duik dan samen met ons de diepte in, op zoek naar de essentie van jouw merk.

Waar ligt jouw kracht?

First things first. We bekijken als eerste waar jij de beste in wilt zijn. We gaan geen dingen roepen die je niet waar kunt maken of die niet passen bij je drijfveren als organisatie. We zoeken naar de elementen die jou bijzonder maken, die jou boven de middelmaat doen uitstijgen.

Zonder twijfel een richting kiezen

Die elementen pakken we samen en dat gaan we uitstralen. Stevig en zelfverzekerd, want een sterke merkbeleving betekent keuzes maken. We kiezen een richting en daarop gaan we all in. Brand leader worden, dat is het doel. Dat doen we niet alleen omdat de wereld kleurrijker wordt van mooie merken. Brand leaders zijn ook onderaan de streep twee keer zo succesvol als zogenaamde brand skeptics die hun logo als niet meer dan een ornamentje beschouwen (Jaja, Zweeds onderzoek dus dan is het waar: Gromark, Melin, 2005).

De merkessentie vertalen naar alle touchpoints

Als we de merkessentie bepaald hebben gaan we ervoor zorgen dat de beleving tijdens elke touchpoint staat als een huis. Op elk moment dat jouw doelgroep interactie heeft met jouw merk voelt het lekker. Dat zit hem in grote dingen, zoals het design van je homepage of je tone of voice, maar ook in de details. Welke tekst zet je in een knop, hoe bewegen elementen in en uit het scherm en welk lettertype gebruik je?

Extra liefde op de juiste plekken

We zetten de basis neer en voegen extra liefde toe waar nodig. Het resultaat? Een merk met dynamiek om mee te groeien met de ontwikkelingen in de markt, maar met een krachtig en herkenbaar karakter. Om die liefde op precies de juiste plekken in te zetten bedachten we een methode genaamd ‘Make it fit’. Over deze methode lees je meer in dit artikel.

Word je graag gechallenged en wil je horen waar voor jou kansen liggen? Heb je het gevoel dat het scherper en beter kan? Bring it on! We denken graag mee.

Van gedachten wisselen over een nieuw idee of een offerteaanvraag?