9
KARAKTERS MET EEN DRIVE
Van Diepen van der Kroef
  Naar portfolio overzicht

KARAKTERS MET EEN DRIVE

Nieuwe merkbeleving en site voor Van Diepen van der Kroef

Brand leaders zijn twee keer zo winstgevend als zogenaamde brand skeptics.
Gromark, Melin, 2005

Al direct bij de eerste kennismaking is het duidelijk: dit is geen standaardkantoor, hier borrelt iets. ‘We zijn het zeker niet altijd eens, maar ieder van ons gaat er wel voor, op zijn eigen manier’, geeft Axel aan. Het klassieke parket kraakt bij elke stap, maar ondertussen hoef je ze niks wijs te maken over SEO en de kansen van online marketing. WeiFang, lead designer bij Acato herhaalt nog even fijntjes: “Gevonden worden is mooi en superbelangrijk natuurlijk, maar dan begint het pas. Je wilt een indruk achterlaten, mensen raken. Pas als je ze raakt, komen ze in beweging.”

“Je komt niet dagelijks een dienstverlener tegen die zo bold de keuze durft te maken. Je voelt echt aan alles dat het ze menens is, geen gezeur. Prachtig geschoten portretten, levensgroot in beeld”, vervolgt Gijs. “Dat ze het steeds aan hebben gedurfd de meest uitgesproken optie te kiezen geeft ook aan dat ze de daad bij het woord voegen. Helaas verzanden veel corporates in compromisdenken en laten ze na emotie op te roepen en iets onderscheidends uit te stralen. Zo zonde! Terwijl je juist de kans kan pakken om te inspireren, daar krijg je toch een veel kleurrijkere, mooiere wereld van!”

Het werd tijd om de zaak eens goed op te frissen. We kregen het gevoel dat we achter de schermen veel meer voor elkaar kregen dan we aan de voorkant uitstraalden. Samen met acato hebben we een flinke stap gemaakt. Ze hebben ons uitgedaagd en wij hebben ons uitgesproken. Wij zijn erg enthousiast over het resultaat.
Martijn Bonefaas, Van Diepen Van der Kroef advocaten
Iedereen doet alsof je in het b2b segment alleen maar rationeel keuzes maakt en geen onderbuikgevoel hebt.

Maar ook om even plat te slaan: we weten al een tijdje dat je veel winstgevender bent als je aandacht besteed aan je merk, liefst obsessief. Dat is onderzocht. Brand leaders zijn twee keer zo winstgevend als zogenaamde brand skeptics (Gromark, Melin, 2005). Het moge duidelijk zijn hoe actief de verschillende bloedgroepen zich bezighouden met hun uitstraling. Van Diepen van der Kroef heeft zich gedurende het proces echt ontpopt als brand leader, nu is het de uitdaging om samen momentum te houden en door te pakken.

“Een stoffige bende die advocatuur”, vervolgt Wei Fang. “Iedereen doet alsof je in het b2b segment alleen maar rationeel keuzes maakt en geen onderbuikgevoel hebt. De uitstraling is veilig, teksten zijn wel correct, maar zijn saai en inwisselbaar. Wat dat betreft laten we ons graag inspireren door toonaangevende, internationale b2b dienstverleners die wel keuzes durven te maken.”

Een nieuwe pakkende online merkbeleving

HOE PAK JE DIT AAN?

Door je af te zetten tegen een enkele toonaangevende concurrenten en dus te benchmarken hou je je discussie scherp en kun je stap voor stap naar de kern komen. Hiervoor hebben we het Blue Ocean canvas gebruikt.

We gaan hierbij uit van de eigen kracht, we willen onderscheiden en niet in me-too gedrag vervallen.

We hebben drie speerpunten geformuleerd, dit zijn de criteria die we hanteren bij alles wat we doen. Drie is een mooi getal, te veel criteria werkt niet in de praktijk. In het geval van Van Diepen van der Kroef waren dat: karakters met een drive, voorop en dichtbij.

Een positionering is niets zonder een scherpe vertaling: we hebben in dit geval keuzes gemaakt, de karakters echt een podium gegeven en op een uitgesproken manier in beeld gebracht.

De site maakt bovendien gebruik van nieuwe standaarden op vlak van navigatie, als gebruiker hou je het gevoel dat Van Diepen voorop loopt. Nu is het de kunst om die bijna obsessief door te voeren in alles wat je doet, in al je touchpoints dus.

Van gedachten wisselen over een nieuw idee of een offerteaanvraag?

Gijs van den Boom

Gijs van den Boom

070 3229481 of 06 24650260

gijs@acato.nl

Lodewijk van der Meer

Lodewijk van der Meer

070 3229481 of 06 20100600

lodewijk@acato.nl

Acato kaartje, Waar wij zitten

Kom langs in
Den Haag of Utrecht