digital readiness hero

Klaar voor de volgende digitale stap?

Doe de digital readiness scan

Waar liggen de oplossingen voor jouw uitdagingen? In deze scan kijken we naar 6 belangrijke aandachtsgebieden die jouw score bepalen. Allemaal zaken waar je van gehoord hebt. Maar hoe goed heb je ze eigenlijk op orde? Doe de scan of bekijk eerst de aandachtsgebieden.

Online strategie

1. Online strategie? Think big, zet kleine stapjes van ‘5%’

.

Vaak gaan IT projecten mis omdat er te groot wordt gedacht (projecten ontploffen) of juist te klein, alleen maar vanuit quickwins. Dan blijf je hangen op een basisniveau en ben je nooit echt excellent.

 

online strategie

waarin loop je voorop

Waarin loop je voorop?

2. Versterk je unfair advantage, laat je niet rechts inhalen!

.

Waarin je voorop loopt als merk moet je waarmaken op de key momenten in je customer journeys (traffic hoog, emotie hoog). Anders wordt je rechts ingehaald door een of andere disruptor die dat stukje gaat kapen.

 

Mobiel is cruciaal

3. Mobiel is cruciaal.
Ook voor je portal

 

  1. De attention span op mobile is 6 seconden en elke seconde scheelt 27% conversie (BCG).
  2. 200% potentiële toename in conversieratio’s als een user interface goed gedesigned is.
  3. 62% is minder geneigd aankopen bij jou te doen na een negatieve ervaring op mobiel (Ferreira, Barkhuus ea).

 

mobiel is cruciaal

focus op klantbehoud

Focus op Klantbehoud

4. Focus op klantbehoud is winstgevender

 

5% meer klantbehoud leidt gemiddeld tot 25% tot 75% meer winstgevendheid (bron). Verkoop aan nieuwe klanten kost doorgaans 6x meer dan aan bestaande klanten.

 

Overhead omlaag – weg met de waste

5. Overhead omlaag, output omhoog

 

  1. Een betere online omgeving kan voor enorme call reductie leiden.
  2. Maar ook intern: goede mensen zijn schaars dus output moet omhoog. Mensen die met plezier werken met snelle makkelijke systemen zijn in staat gigantische sprongen te maken in productiviteit. Zowel voor ervaren gebruikers als nieuwe krachten.

 

overhead omlaag weg met de waste

time to market

Time to market

6. Kortere time to market? Doen we!

 

Maar 47 procent van de projecten wordt als ‘succesvol’ gezien (PM Research). Veel IT projecten hebben de neiging om te groot te worden en te vertragen.

 

Jouw digitale strategie in een nutshell!

Doe in drie minuten de digital readiness scan. Door antwoord te geven op een paar key indicatoren heb je snel inzicht in jouw score & we sturen je een rapport na.