Design Sprint
In 1 week tijd van strategie naar gevalideerde online concepten.
Wanneer je wilt innoveren, is het essentieel om niet te blijven hangen in aannames. Je wilt natuurlijk wel zeker weten dat de doelgroep die je voor ogen hebt zit te wachten op het te ontwikkelen product (of de te ontwikkelen dienst). Bij voorkeur voordat je een hoop tijd (en geld) verbrand hebt. Maar hoe pak je dat aan?

Each design is a proposed business solution — a hypothesis. Your goal is to validate the proposed solution as efficiently as possible by using customer feedback.
Wat krijg je?
In 5 dagen gaan we volgens een vaste opzet aan de slag. Het programma ziet er op hoofdlijnen als volgt uit:
- We helpen je de complexiteit en kans van slagen in kaart te brengen middels de Lean Startup* aanpak,
- We maken een prototype,
- Samen stellen we een actiematig plan van aanpak op dat je verder helpt,
- We geven je handvatten en tools om de next steps te zetten,
- En dat alles in ons inspirerende kantoor, onder het genot van goede koffie en super lekkere lunches.
Hoe ziet een Design Sprint eruit?
Om tot dit resultaat te komen doorlopen we in de sessie de volgende stappen.
Dag 1
We starten we met the end in mind en bespreken het doel. Vervolgens identificeren we samen welke uitdaging(en) er zijn en bepalen we op welk deel van de uitdagingen we gaan focussen.
Dag 2
Nadat we het probleem goed hebben doorgrond en een doel hebben bepaald voor de sprint gaan we op de tweede dag focussen op oplossingen. We starten met inspiratie. We bespreken bestaande ideeën. Daarna gaan we oplossingen schetsen. We beginnen ook alvast met het werven en inplannen van klanten voor de gebruikstesten op vrijdag.
Dag 3
Er liggen nu heel veel oplossingen op tafel, maar dat is tegelijkertijd het probleem. We kunnen ze niet allemaal uitwerken. We zullen moeilijke beslissingen moeten maken. Gezamenlijk selecteren we de meest kansrijke oplossingen en werken we toe naar een prototype.
Dag 4
We pakken vandaag het prototype beet en denken we mee over een actieplan. Hierbij zullen we niet schromen om kritisch te zijn als we denken dat het geconcretiseerde idee rammelt op bepaalde punten. We zorgen vandaag ook dat alles klaar is voor de testen op vrijdag; we checken het prototype en schrijven het interview script.
Dag 5
Tijd om klanten te interviewen en te leren door ze het prototype te laten testen. Aan het eind van de dag weten we wat de klanten ervan vinden en wat ons te doen staat.

Klaar om aan de slag te gaan?
Bij acato hebben we deze Design Sprints succesvol met o.a. De Buurtboer, Helloprint en Stolt-Nielsen gedaan. Met als resultaat; concrete concepten om door te ontwikkelen en getackelde aannames. Laten we de handen uit de mouwen steken en samen aan de slag gaan!
In 5 dagen een toetsbaar concept?

Rico
- call 0614105082
- email rico@acato.nl