9

Troostwijk Veilingen, het grootste industriële online veilinghuis van Europa, werkt voortdurend aan de verbetering van haar website. Omdat het aanbod van online veilingen blijft groeien, is het van groot belang dat een bezoeker goed zijn weg kan vinden in alle veilingen en kavels. Bovendien moet tijdens het biedingsproces het overzicht behouden blijven en snel reageren mogelijk zijn.

Uitgangspunten

Voor deze complexe ontwerpklus, waar een duidelijke, intuïtieve gebruikerservaring hand in hand gaat met een optimale performance, hebben we de volgende uitgangspunten gekozen:

  • Voor een goede vindbaarheid zijn de veilingen ingedeeld in duidelijke categorieën.
  • Er is een veilingkalender met aankomende veilingen.
  • Van alle objecten/kavels zijn afbeeldingen en details beschikbaar, met daarbij het huidige bod en het aantal biedingen.
  • Er is een persoonlijke omgeving waar je kavels kunt volgen, kunt bieden en gewonnen kavels kunt terugzien.

Conversie

Op de online veilingsite speelt conversie een grote rol. Daarom zijn bestaande conventies zorgvuldig gevolgd, waardoor een intuïtieve werking en lage drempel om te bieden ontstaat. In de persoonlijke omgeving zijn betrouwbaarheid en zekerheid dat biedingen veilig en snel gedaan kunnen worden belangrijk.

Ingehouden

De look & feel van de website ondersteunt de intuïtieve werking en straalt tegelijk de kwaliteit en betrouwbaarheid uit die kenmerkend zijn voor Troostwijk Veilingen. Omdat het om hoge kwaliteit tweedehands producten gaat met een heel aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding hebben we ons ingehouden met gebruik van verfijnde schaduwtjes en mooie afgeronde hoekjes.

Acato is verantwoordelijk voor het interactie-ontwerp, het ontwerp van de look & feel en de realisatie van de frontend.

Wil je ook online producten verkopen? Of zoek je de balans tussen vormgeving, functionaliteit en performance? Leg het ons voor, we denken er graag over mee.

Van gedachten wisselen over een nieuw idee of een offerteaanvraag?