9

Gefeliciteerd! Het is gelukt de klant te verleiden met een mooi aanbod en hij staat op het punt de aankoop te voltooien. Maar dan, als puntje bij paaltje komt, gaat de aankoop niet door!

Dit kan allerlei redenen hebben natuurlijk, maar een kleine onhandigheid in de site, zoals een verkeerd geplaatste button of onduidelijkheid over bezorging kan al tot problemen leiden. Doodzonde!

De ervaring leert dat de grootste impact voor je conversie kan worden gemaakt bij de checkout. Uit onderzoek van Baymard Institute (2016) blijkt dat het conversiepercentage met 35% kan worden verhoogd door verbeteringen van het design in het checkout proces.

Checklist ‘Maximale conversie voor je checkout’

Onze conversie en UX specialisten hebben onze laatste ervaringen, recent onderzoek en best practices samengevat tot een checklist met concrete tips en tricks.

Controleer jouw checkout en ‘pump those numbers up’!

Download de checklist

  • Perfect voor een snelle audit
  • 5 checkout usability gebieden
  • 75+ checklist punten

Van gedachten wisselen over een nieuw idee of een offerteaanvraag?